Lietuva raginami pasitraukti iš bendrosios įmonės “Rail Baltica” įgyvendinimo

Lietuvos transporto ministras Ausmis Sinkevic ragina atsisakyti Baltijos jungtinės veiklos geležinkelio projekto “Rail Baltica II” įgyvendinimo idėja.

Lietuvos Susisiekimo ministerija informavo, kad pasiūlymas Sinkevic išreiškė su Estijos ekonomikos ir ryšių ministras Juhan susitikimą partsï Vilniuje laiko.

Sinkevic pokalbis su siūloma partsï bendrosios įmonės yra sukurti Europos ekonominių interesų grupė, kuri susijusi su projektu spręsti klausimus.

Lietuvos susisiekimo ministras paaiškino, kad jo siūlomas modelis veiksmų leido pasiekti tų pačių tikslų, tuo pačiu leidžiant sutaupyti laiko ir pinigų, kad bus reikalaujama, kad bendros įmonės steigimo. Be to, ekonominiai interesai grupės dirbti Lenkijoje ir Suomijoje, kuris neplanuoja vykdyti bendrą įmonę.

Kita vertus partsï pakvietė Lietuvą dalyvauti bendros įmonės.
“Svarbiausia mums pasiekti klausimais apie jo sudedamąsias dalis ir jos kūrimo supratimą. Tikimasi, kad Lietuvos vyriausybė dalyvauja bendros įmonės įkūrimo ir priimti reikalingus sprendimus”, sakė partsï, šiuo metu dėl Lietuvos apsilankymo.

“Estija priėmė sprendimą, sprendimas Latvijos atsitiks. BĮ kūrimas yra labai svarbus žingsnis, sakė Estijos ekonomika ir ryšių ministras.

“Lietuva turi abejonių dėl bendros įmonės reikalingumo ir siūlo švelnesnę bendradarbiavimo formų pasirinkimą. Tikėkite, kad tai nėra teisinga, nes toks infrastruktūros projektas turi vieną savininką, o tai padaryti yra sukurti profesionalų kūrėjas ir būsimą investicijų organizaciją,” aiškino partsï.

Kaip pranešama, Baltijos transporto ministrų pirmąjį pusmetį balandžio Rygoje susitarė liepos pabaigos parengti dokumentus geležinkelių projekto bendroji įmonė “Rail Baltica II”. Jie taip pat pasirašė deklaraciją dėl tolesnės projekto “Rail Baltica” II “kūrimui.

Tikimasi, kad klijavimui priemonė bendrai finansuoti 85% “Rail Baltica” IĮ “išlaidas.

“Rail Baltica II” pagrindinis projekto tikslas yra atkurti Baltijos tiesioginį ryšį su geležinkelių tinklu ir skatinti regioninę integraciją, sujungiant Helsinkyje Taline, Rygoje, Vilniuje, Varšuvoje ir Berlyne ir galbūt išplėsti į Veneciją maršrutą. Projektu siekiama pritraukti Europos Sąjungos lėšų ir valstybės biudžeto.

Lietuvos ir Estijos transporto ministrai sutarė netrukus pateiks pasiūlymus dėl darbo grupių, atsakingų už “Rail Baltica” projekto pažangą.

Leave a Comment